Dlaczego nieodwołane wizyty to problem całego systemu opieki zdrowotnej?
Opublikowano
2.02.2024
Tagi
Efektywność i rozwój , Zmniejszenie nieobecności i odwołań ,

"Potrzeby pacjentów są odbiciem potrzeb specjalistów. Każdy z nas, bo w końcu wszyscy jesteśmy pacjentami, chce mieć dostęp do specjalisty w dogodnym terminie i zawsze wtedy, gdy jest to konieczne."
🚫 Wielowymiarowy problem: nieodwołane wizyty
W najnowszym numerze magazynu Patient Experience Manager (PXM) współzałożyciel ZnanyLekarz, Piotr Ziewiec (VP Revenue) zwraca uwagę na palący problem polskiego systemu medycznego — nieodwołane wizyty. Ponadto współzałożyciel ZnanyLekarz pokazuje, że te „milczące absencje” przekładają się na realne koszty: opóźnione terminy, przeciążenie placówek oraz… pacjentów, którzy realnie potrzebują pomocy. To nie tylko kwestia ekonomii, ale także dostępności i jakości opieki zdrowotnej.
To rozmowa, która otwiera oczy na skalę zjawiska i jego skutki, ale też daje nadzieję — pokazując konkretne, proste rozwiązania, które mogą zmienić sytuację na lepsze. Jeśli myślisz, że problem dotyczy „kogoś innego”, być może po przeczytaniu tego tekstu zmienisz zdanie.
Przekonaj się, jak kilka kliknięć może uratować czyjś termin, a czasem nawet zdrowie.
"Zjawisko nieodwołanych wizyt jest wielowymiarowym problemem"
Rozmowa Piotra Ziewca w Patient Experience Manager
Link skopiowany do schowka

[Wrzesień 2025] Spotkaj się z nami!

Słowa, które odmienią przebieg wizyty – zadbaj o siebie i pacjentów

Realne dane i wynagrodzenia – odkryj raport o rynku pracy w branży medycznej

Za dużo pracy, za mało czasu? Odzyskaj kontrolę dzięki automatyzacji

Spotkania ze studentami psychologii na UW i UAM